lördag 28 december 2013

the show must go on

Julen har kommit och gått. Jag har firat en högst traditionell julafton med familjen. Den största variationen var att vi gick i julkyrkan kl. 12 istället för 14. Sen gick allting som det gjorde i fjol, i för fjol och åren före det. På juldagen var det middag hemma hos mormor och på kvällen träffade jag några vänner. Jul annandagen var det en tur i naturen och den andra vängruppens tur. Igår kväll hann livet ikapp mig igen. Då planerade jag vårens studier. Och det ser faktiskt ut som om jag kommer bli magister inom en överskådlig framtid! Beroende på hur mina studiepoäng från Oslo kommer att räknas behöver jag (i bästa fall) endast 15 poäng till och uppsatsen! Wii!
Idag började jag också packa till den nya lägenheten. Så småningom kan jag börja se fram emot att få flytta. Men hur mycket saker behöver man? Puh.. hur kan jag ha klarat mig i Oslo med bara en väska? På ett sätt skulle det vara lättare att flytta tillbaka till Oslo, men nog är jag också glad över att kunna packa mera än 23 kg.
Och jo, jag saknar allt folk från Norge. Mitt liv i Oslo.. även om mitt liv nog skall fortsätta här nu. Iallafall för tillfället. Vad som händer till sommaren ser vi senare. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar