onsdag 4 december 2013

Magkänsla

Ibland kan man få för sig att man bara måste göra saker utan att man riktigt vet varför. Så gick det idag. Jag pratade med mamma och efter det fick jag en underlig känsla. Jag beslöt att ringa till min bror som skall komma hit i helgen. Jag kollade upp saker med flyg och så vidare. Det visade sig att han skall komma hit på fredag och inte alls på torsdag som jag trodde. Det är ju betydligt roligare att upptäcka det idag än det skulle ha varit imorgon när jag skulle ha stått vid flygfältet och väntat.. Det här med magkänsla är en bra sak. Jag borde börja lyssna mera på den..
Överlag märks det att mitt halvår här börjar ta slut. Mina känslor över att lämna staden är mycket blandade. Det skall bli underbart att få se alla människor igen. Och en ny lägenhet! Jag kan knappt vänta. Har så mycket inspiration att jag håller på spricka! Oj, jag vill se vilken känsla jag får då jag stiger in dit. Hur skall jag börja möblera, vad skall jag satsa på...
Samtidigt känns det hemskt att behöva lämna en stad precis som jag började komma igång här. Så småningom börjar jag känna mig socialt stabil här. Hittat min plats. Förstått hur studierna fungerar osv. Om ni nån gång åker i utbyte eller på andra sätt utomlands, försök stanna ett år då. Det är absolut värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar