onsdag 11 december 2013

sista "familjemiddagen" i oslo

Igår kväll hade jag och två av mina grannar en familjemiddag. Det var så trevligt att stå och laga mat tillsammans och sen ta sig lite tid bara för att äta och prata! Speciellt fint tyckte jag det var av dem som hade så mycket att göra. Jag är verkligen glad över att ha haft så helt underbara grannar! På gårdagens meny stod fårkött med ugnsbakade potatisar och morötter samt en underbar sås och såklart en stor sallad. Tisdagen till ära hämtade jag en flaska rödvin, som visserligen blev blygt drucken eftersom de båda andra har suttit vakna halva natten och studerat. Nåja, jag tror inte det blir några problem med att få slut på den inom de närmaste dagarna.
I dag känns slutet ändå väldigt nära. Nej, jag drack inte så mycket igår. Orsaken är att en av dessa underbara människor nu har åkt hem på jullov.. Han sa hejdå lite före kl. 9 idag. suck.. jag vet inte om och i så fall när jag får se honom igen. Och det känns hemskt. Jag vill inte säga hejdå till så många av mina vänner! Men slutet på mitt lilla äventyr kommer närmare och närmare. Det är bara att acceptera. Nu försöker jag bygga upp en förväntan att få åka hem. Försöker se det som ett nytt äventyr som börjar när det här tar slut. Det är inte så lätt att se spänningen i att komma hem till det vanliga och trygga men samtidigt skall det vara skönt att veta att det alltid finns människor runt mig som är där för mig och stöder mig även när jag själv inte är på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar