måndag 9 december 2013

självständighet, bror besök och snö

Har tillbringat en helg med min bror. Han hade fått en resa hit till födelsedagspresent och nu blev den av. Det var riktigt trevligt. Förutom att jag först hade fått fel datum då.. Som tur fick vi rett ut det innan jag åkte iväg till flygfältet för att plocka upp honom ;) I övrigt träffade han en del av mina vänner härifrån och han verkade vara ok med dem. Eller iallafall var det två som satt på sängen och sjöng politiska sånger..(hur de kopplades till den finska självständigheten låter vi vara onämnt..) Mycket roande för oss andra var det iallafall. Jag tycker alltid att det är lite speciellt att lägga ihop olika personer. Speciellt när det gäller människor som jag har helt olika förhållanden till. Det är inte som om jag inte skulle vara mig själv med nån, men en del relationer tar fram en del sidor och andra andra sidor av mig som person. Nåja.. bra gick det iallafall. Annars har vi sprungit runt i stan, vigelandsparken och Munchmuseet. (och den obligatoriska operan såklart!)
I söndags när jag vaknade hade det snöat. Reaktionerna till det har varit väldigt tudelade i min korridor. En del har suckat djupt, jag och Y däremot tittade på varandra och ropade båda två på samma gång "it´s snowing!!". Hon och jag har bestämt oss för att ha snöbollskrig imorgon bara det ännu finns lite snö då.. Ja, vi är så barnsliga. Och ni får mer än gärna joina oss när vi vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar