måndag 2 december 2013

att flytta med buss

En dag i flyttens tecken. Inte min egen dock. Idag har jag fått vara med och flytta till en underbar människa. Hennes nya hem kommer att bli toppen bara hon får fixat lite där. Det var några år sedan jag senast flyttade med buss. Det känns så länge sen! Borde ha varit sommaren 2009.. Då flyttade jag från emmausgatan till lilla t. Det var sommar och varmt. Vi kom bärande på damsugare och skurborste. Folk tittade lustigt på oss då vi skulle ha med allting på bussen. Så är det om man inte har bil.. Och bil hade vi ju inte idag heller. Tv och hylla var det bara att ta och släpa med sig i bussen, i rusningstrafik. Vackert så. Jag tror iallafall att det blir ett bra hem. Och så är jag så glad över att kunna hjälpa till! Den senaste tiden känns det som om många har hjälpt mig men jag inte fått möjlighet att göra något tillbaka. Jag vet att det går i perioder men nu var jag iallafall glad i att kunna hjälpa till.
Här är en liten serie. Jag skrattade så gått åt den så jag hoppas att ni också kan få lite glädje av den.
http://depressingfinland.tumblr.com/post/67843300462/fingerpori-strip-about-sauna-evening-1-heimo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar