tisdag 22 oktober 2013

Youtube eller hemexamen?

Visst är det roligt att skriva hemexamen.. Nåja.. Jag har iallafall fått skrivet lite trots min migrän. Däremot är det mycket roligare att fundera på vad i hela friden jag skall berätta om Finland imorgon. På fem minuter skall jag försöka presentera några skillnader och likheter mellan Finland och Norge. Det enda jag kan komma på att prata om är alkoholkonsumtion och bastu... Det känns lite självklart och tråkigt. Har googlat runt lite och tittat på youtube om jag skulle hitta något intressant men jag tycker allting känns ganska tråkigt.. Sist och slutligen är det ju folket jag saknar från Finland. (ja, jag ser er överallt. Alla kära vänner, teologer, släktingar...) Och ja, bastu saknar jag också. Tror på riktigt att jag inte har varit så här länge utan bastu tidigare i mitt liv. När jag hörde ljudet av löylyn på youtube gick det kårar genom hela kroppen. Jag har bastu-abstinens. Det kan inte vara nyttigt att leva utan bastu.
Ja, en annan sak jag hittade på youtube. Ifall nån känner sig nere och misslyckad kan ni lyssna på den här. Det är ok att känna sig lite tonårig ibland. Ganska trevlig text ändå. Kanske någonting man kan använda sig av i ngt sammanhang.
http://www.youtube.com/watch?v=LdW5rei_5gI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar