torsdag 24 oktober 2013

Det negativa med utbyte

Varför var det ingen som varnade mig? Ingen sa ett ord om det! Alla tyckte bara att det var bra. Tänk så mycket du kommer lära dig! Och så sitter jag här. Vet att ingenting kommer bli exakt det samma igen. Det här med att flytta till ett annat land. Alltid sakna någonting. Kommer jag kunna komma hem utan att sakna det här? Här kan jag iallafall inte vara utan att sakna er. Ja, precis det. Er. När man ser på fb att det händer något. Eller pratar i telefon. När ni kan umgås och jag bara önskar att jag kunde komma dit. Men nej. Jag har ju det hur bra som helst här. Definitivt inget fel på det. Men jag önskar att jag kunde ta alla de här personerna och sätta er på samma ställe. Det kommer aldrig gå. Igår tittade jag på två på resa på svt.play. Det var avsnittet där Mark Levengood visade Helsingfors. Han sa någonting i stil med bevara minnena men låt sakerna gå. Det är väll så det här utbytet skall få vara. Underbara minnen för resten av livet. Och jo, jag har en hel del tid ännu. Men så småningom är det dags att boka flygbiljetter hem och det känns inte roligt. Samtidigt väntar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar