onsdag 30 oktober 2013

tänk, jag drömde inatt..

För någon natt sedan drömde jag att jag gifte mig. I min livssituation nu är det kanske inte den mest troliga drömmen man kan ha. Men men.. Det som förvånade mig var hur snabbt, enkelt och spontant det hela gick till.. Från ingenting kom det upp en man till mig och i nästa sekvens av drömmen satt jag och ändrade mitt namn på fb. Vi hade inte berättat till någon om vårt beslut och jag minns ännu hur orolig jag var för att folket skulle bli sårade. De hade ju inte varit med på bröllopet! Det lilla bittra med hela drömmen var att jag inte har en blekaste aning om vem mannen i fråga var. Inte heller vilket efternamn jag tog. Men så är det väl med drömmar. De kommer och går. En del vill man minnas och andra vill man inte. Ett fåtal slår in, de flesta aldrig. Ändå tror jag att det är viktigt att vi fortsätter att drömma. Det ger en liten extrakrydda till vardagen.
Ikväll skall jag ändå inte drömma utan bara skriva färdigt min hemtentamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar