söndag 18 augusti 2013

ett grillande gäng

Det blir lite mindre bloggande ju mer jag springer ute på gator och torg här. Jag tror att jag under denna vecka har grillat mera än under hela sommaren sammanlagt. Och roligt har vi haft! Många teologiska diskussioner och jämförelser mellan länder. Ett par gånger har jag också fått berätta om min tro och varför jag tror till folk som inte är bekanta med någon kyrka alls.
Jag skrattar ännu åt gårdagskvällens strapatser. Fyra pers vilse i Oslos förorter. Springer till metron.. träffar några glada ungdomar som är påväg på fest. Det visar sig att det är nitton-åringar och när ena tilltalar mig och min granne viftar han med sin ölflaska mot oss så vi skall veta att han pratar till oss. Både jag och Marko blir mer eller mindre dränkta i öl! Stackars pojke visste inte riktigt vad han skulle göra av sig! Mig gjorde det då inte så mycket, jag var på väg hem. Resten av vägen gick jag och nynnade på en låt som han en strof som lyder "jag vill bada i champanj min vän". Kanske öl är studerandevarianten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar