onsdag 27 november 2013

Examen sprider sig som en stank kring de förtvivlade studenterna

Det här blir mitt hundrade inlägg på den här bloggen. Tchaikovsky får stå för trumvirveln för mig ikväll. (måste säga att det är inte så illa, även om man lyssnar via youtube..)
Det märks att det är examenstider. I biblioteket är det massor med människor som läser av hjärtats lust. Jag visste inte att jag gick i en så stor skola.. Ett halvt år har jag gått här och började tro att jag visste av alla som studerade på samma fakultet. Så kommer det några examen och plötsligt dyker det upp mängder av människor som jag aldrig sett förr. Jag tror examen gör något speciellt med studerande. Det är som en sjukdom som övertar hela kroppen och stämningen runt den. Lite som en stank av koncentration och frustration som sprider sig. Stämningen blir mera och mera tryckt. Men redan om ett par veckor är allting över. Folk börjar skratta igen och så plötsligt innan man vet ordet av har alla dragit sig tillbaka till sina hålor.. eller var de nu håller hus. Tills nästa examen. The circle of life.
Lite underligt att inte ha några examen kvar när alla andra är så aktiva.. Sånt är livet. Jag har ju studerat de senaste månaderna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar