söndag 10 november 2013

en lugn helg

Den här helgen har firats i lugn och ro. Jag har haft svindel (svimmel på norska) i stort sett hela veckan. Förra helgen bestod av lite för lite sömn och inte har jag vilat upp i veckan heller så det kan ju ha med saken att göra. Överlag brukar jag ha mera svindel på höstarna. Kanske det beror på att det blir kallare eller på mindre ljus. Jag vet inte. Nu tänkte jag iallafall försöka mig på mera c-vitaminer och mera sömn. Månne inte det mesta reder upp sig med det..
Nå, i fredags iallafall hittade jag en sötnos (Sari) på skype. Vi pratade i över 3 timmar. Det var så länge sedan vi bara kunnat sitta och babbla om ditt och datt senast! Så roligt. I dag gick jag och tänkte på våra diskussioner och för en sekund var jag helt övertygad om att hon verkligen hade varit här. Det är otroligt hur nära man kan komma bara genom att prata. Vi pratade bl.a. om olika uttryck som man skall vara försiktig med att använda i norden. Ord som betyder olika saker på olika nordiska språk. Jag skall försöka sammanställa en lista av några av uttrycken och lägga upp den här senare.
I går fick jag besök av två tyskar. Vi hade riktigt bra diskussioner och kom varandra en hel del närmare. Jag var glad över sättet jag investerade kvällen på. Det är roligt att lära känna nya människor men att nån gång investera tid i relationer av mera varaktig karaktär känns oerhört bra. Det här är ett par som jag vill hålla kontakt med även efter min tid i Oslo. Varmt troende kristna syskon. En av alla de gånger jag här har fått känna på den kärlek som finns i den kristna familjen. Och det bästa av allt är att vi kommer ha en evighet tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar