tisdag 2 oktober 2012

Spontanitet eller ospontanitet

Jag är ingen spontan person. Helst vill jag ha koll på vad som händer i och runt mitt liv. Inte på det sättet att jag är super nyfiken på vad alla andra gör. Skvaller hör inte till mina stora intressen, om vi säger så. Men jag vill veta det som berör mig. Vad jag skall göra, var jag skall bo, vad som kommer att hända.. Allt det här har varit lite upp och ner de senaste dagarna. Då planer plötsligt byts ut och allt man trodde att man visste visar sig bli annorlunda. Det är inte lätt. Igår kväll ringde telefonen plötsligt. Det resulterade i spontana te-gäster. Helt underbart trevligt! Med bara en halv timmes förvarning fick jag ställa till med te och saft och bulla. Jag inser så småningom att spontanitet kan vara någonting positivt och något man kunde bli bättre på. Speciellt spontana besök. I like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar