tisdag 9 oktober 2012

Kan man vara så ledig att man inte har tid med annat?

Två bilder som borde kommit upp förra veckan. Tyvärr var min lediga helg så full av ledighet att jag inte hade tid att lägga upp bilderna. Det kanske låter konstigt i dagens samhälle, att vara ledig eller ha ledig tid. Desto vanligare att man inte hinner och stressar. Jag hade bestämt att jag förra helgen inte behövde göra nåt annat än vad jag verkligen ville. Det resulterade i shoppingrunda på stan på lördag, inhandlade bl.a. en cykelpump och andra nödvändigheter samt besökte, första gången på länge, klädbutikernas barnavdelningar. Jag har äntligen kommit över, eller håller iallafall på att komma över, tröskeln till att handla kläder till mig själv från barnavdelningarna. Billigare och passligare i storlek. Söndag firades på gudstjänster. Två stycken. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det blev nästan 5 timmar på gudstjänst och kyrkkaffen sammanlagt. Lika mycket tid som på stan dagen innan. Underbart att få göra det man vill!
Så var det då bilderna. Den första med tanke på föregående blogginlägg. Lycka. Är det här inte en del av vardagslyckan?

 Den andra bilden är kanske de första naglarna jag är riktigt stolt över. Blommor. :) Kanske lite mera vardagslyx än vardagslycka ändå...

1 kommentar:

  1. wooow vilken otrolig blå nyans ! fantastisk kontrast.. ! jätte snyggt ! och jag kan ju iallafall inte säga annat än att en skogsvandring nog är höjden av lyx. :)

    SvaraRadera