lördag 20 oktober 2012

borta bra men hemma bäst

Borta bra men hemma bäst sägs det. Efter en vecka i sommaren känns det nog så. Visst var det underbart att ta paus från allt. Strunta i alla krav, arbeten, press och framförallt presstationer. Vardagen som människa, men framförallt som studerande, består i att bli bedömd. Bedömd av personer som kan och vet mera om ämnena man själv försöker läsa in sig på. Bedömd också av medstuderande.. En vecka, nästan som ett helt liv, fick jag bort från allt det här. En vecka med familjen i sommaren. På stranden, i solen, i slottsruiner... Med god man och dryck. Gå och sova när man vill och stiga upp när man vill. Bara få njuta av livet. Men ändå måste jag erkänna att när jag med tankens vingar besökte min hemstad. Då slog hjärtat två gånger. Det är ändå här jag bor. Det är ändå här jag skall vara. Trots höst och regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar