torsdag 26 september 2013

Road trip

Tiden går så fort då man gör en massa saker hela tiden. Jag tänker inte berätta allting. Är det någonting just du vill veta är det fritt fram att fråga ;) Några större under har kanske inte hänt i mitt liv men en hel del frågetecken är nu utropstecken och som livet sig bör har nya funderingar dykt upp.

Men det som för mig varit det viktigaste den senaste tiden är en roadtrip som jag nyligen kommit hem ifrån. Jag och mina killar (utbyteselever) och en underbar finlandssvenska hyrde en bil och tog oss nästan 400 km nordväst. Där gjorde vi en endagstur till trolltunga. ca 22 km att gå upp till 1200 m höjd över havet. Vi hade helt perfekt väder med sol och klar himmel. Tillräckligt varmt så att ingen frös, tillräckligt svalt så att det gick att vandra. Eftersom vi var efter säsongen så var det inte så mycket folk heller. Långa sträckor kunde vi vandra utan att se en annan människa. Och naturen här är helt fantastisk. Det finns inte ord att beskriva vad vi upplevde. En teolog bland oss sa så passande att naturen vi tittade på är som Gud. Man kan bara inte beskriva hur underbar den är. Och en annan kommentar var att Gud gjorde ett gott jobb då Han skapade Norge. Det är synd att inte alla länder hade turen att få så här vacker natur. Och jag kan helt hålla med. Redan när vi körde längs berg och fjordar var vyn obeskrivlig. Så många små byar och städer vi körde förbi där en eller flera i bilen sa att vi ville bo. Jag hoppas det är prästbrist i Norge för här finns iallafall tre blivande präster som mer än gärna stannar i de kosliga små städerna omringade av fjäll.

Jag har lite problem med kontakten mellan telefonen och datorn men bild kommer i nästa inlägg.
Godnatt min skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar