fredag 12 april 2013

vårkänslor

Våren är sakta men säkert på väg. Solen värmer och snön smälter mera för varje dag. Med våren kommer en hel del vårkänslor. För studerande börjar den sista spurten kännas allt för tung medan värmen utomhus lockar allt mera. Förälskelse är en annan typisk vårkänsla. I år har den varit extra jobbig med mig. Jag har nämligen fått ett par förälskelser, fixa idéer. Min första förälskelse handlar om språk. Jag vill lära mig ryska igen. Det kräver en hel del arbete, som jag inte har tid att lägga ner med latin tent på kommande. Det är underligt hur mycket intressantare ett språk som man inte måste lära sig är jämfört med ett man måste lära sig. Min andra förälskelse är av ett helt annat slag, och betydligt mera komplicerat. Jag vill lära mig att spela ukulele. Fråga mig inte varför. Jag har ingen aning. Det som gör saken lite svår är att jag inte har någon lärare. Och ingen ukulele heller för den delen.. Så det fick bli lite grunder i gitarr istället. Nu vet jag åtminstone åt vilket håll jag skall hålla en gitarr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar