lördag 13 april 2013

Födelsedagsdag

Jag vaknade till regnet som slog på fönstren. Grattis på födelsedagen sa dropparna. Det vill jag iallafall tro att de sa. Jag måste säga att vädret inte alls störde mig. Tvärtom. Jag hade planerat att ta en kopp kaffe med några vänner ute i det vilda och när jag steg upp och såg det gråa vädret blev jag ännu mer säker på min sak. Jag vill UT! Se träd, mossor och lavar. Höra någon fågel.. Mot eftermiddagen när det så blev dags att söka sig till bussen ut ur staden hade det slutat regna. Grått och fuktigt var det visserligen men det höll upp. Och jag måste säga att jag var riktigt nöjd med vår lilla utfärd. Aldrig smakar kaffet så gott som utomhus!

Det finns en födelsedagssång på ryska som behandlar ämnet regn på födelsedagar. Här med en ungefärlig engelsk översättning.
http://www.youtube.com/watch?v=rB5TEJfdmRs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar