måndag 24 september 2012

Stolthet och jantelag

Ibland måste man våga utmana jantelagen lite. Som kristen tror jag på att Gud har skapat varje människa till sin avbild och att vi inte behöver trycka ner oss själva. De allra flesta tycker att det är fel att säga fula saker till en annan människa eller prata illa om någon. Det är ändå helt okej om man gör det samma mot sig själv. Om jag upprepade gånger säger att jag inte kan någonting eller att jag inte spelar någon roll kommer det här tillslut påverka mitt tankemönster på ett negativt sätt. Jag vet inte om alla fungerar som jag, men det här har jag märkt med mig själv. Därför har jag gått in för att inte trycka ner mig själv eller se ner på mig själv. Istället skall jag sätta upp en bild på vad jag tycker är världens snyggaste telefonfodral. Jag är så stolt över att ha improviserat ihop det med en hel del hjälp av min kämpis.


1 kommentar: