fredag 21 september 2012

helgens gång

Den här helgen, nästa helg eller förra helgen. Inkommande helg, föregående helg, för en helg sedan. Vi kan beskriva helgernas gång på alla möjliga sätt. Då är det väll inte konstigt att man inte riktigt håller koll på vad folk talar om. Speciellt när en vecka kan räknas på så många olika sätt.
Jag och min kämppis satt och pratade om våra helg planer och plötsligt blev hon lite olycklig. Vi hade bjudit gäster till samma helg, sa hon. (Vi har alltså bara en bäddsoffa och två rum och har inte rum för hur många nattgäster som helst samtidigt.) Men när vi började bläddra i kalendern visade det sig att min nästa helg var en väcka före hennes nästa helg och att hon hade satt in en inkommande helg på den plats där jag pratade om nästa helg. Så våra gäster kommer vackert helgerna efter varandra.

Min förra helg tillbringades i alla fall i staden på bilden.. Eller var det föregående helg? Nästa helg eller inkommande helg lär det ändå inte vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar